A logó az arculat alapja
A jó logó egyértelművé, beazonosíthatóvá teszi a dolgokat.
A profin megtervezett logó nemcsak felismerhetővé teszi a márkát, hanem értéket, hangulatot, érzelmet is közvetít a befogadó felé.
A logó a legfőbb arculati elem.
Ez adja az első benyomást. Színe, formája, betűtípusa többet elmond mint gondolnád.
Egy nem profi szakember is látja a különbséget egy amatőr és egy professzionális logó között.
A profi logó megadja azt, amit például egy állásinterjún a profi megjelenés ad – az első bizalmat.
A bizalom pedig vonzalmat, elköteleződést, márkahűséget vált ki.
De ha nem az érzéseinkre hagyatkozunk, meg tudjuk mondani, mitől jó egy logó?
A legfontosabb, hogy mindig minden körülmények között jól látható/olvasható/kivehető legyen.
Azaz ugyanúgy felismerhető egy bögre alján fél cm-es változatban, ahogy egy domború felületen, pl. egy tollon vagy más reklámajándékon, egy szórólapon, a weboldalon, egy óriásplakáton, vagy baseball sapkára hímezve is. Nem csak színesben, hanem monokróm, és inverz változatban is működik, és persze: vektoros.
Sokszor készül emiatt a logókból többféle változat (horizontális, vertikális, csak grafikai elem…), de a lényeg nem változhat: a logó a legkisebb eleméből is felismerhető kell legyen.
Bár a 21. századi logótengerben nehéz újat alkotni, de mindig törekedjünk az egyediségre.
A webshopokban vásárolható logókat vagy stock logókat azért (is) kapjuk meg a piaci ár töredékéért, mert minimális változtatással másnak is eladhatják. Előfordulhat, hogy ez semmilyen problémát nem okoz, mert nem a konkurencia veszi meg, más iparág, más célközönség, de az is előfordulhat, hogy a szomszéd hamburgeresnek lesz ugyanaz a logója, mint a mi hamburgerezőnknek. Ez egy valós példa, méghozzá Magyarországon történt 2018-ban, nem én találtam ki.
Ha egyediségre törekszünk, akkor valószínűleg testre szabott logót fogunk kapni a tervezőtől, ami tükrözi márkánkat, figyelembe veszi a célközönséget, azáltalunk közvetíteni kívánt értéketket, hangulatot, érzéseket adja át a külvilágnak.
A kevesebb néha több.
Mindig ezt szajkózzuk, igen. De így van, és nem lehet eléggé hangsúlyozni.
A jó logó időtálló, nem csak az aktuális trendeket veszi figyelembe, hanem hosszútávra tervez.
Egyszerű, letisztult, “mindenmentes”, de finom.
A logótervezés egy összetett, rengeteg időt és még több gyakorlást igénylő feladat, ezért javasoljuk, hogy vállalkozásod számára profi szakember készítse el, akit körültekintően választasz ki. Ha nem ismersz ilyet, fordulhatsz hozzánk is, nézz körbe referenciáink között. Ha viszont már elkészült a logód és az arculatod, és szeretnéd professzionálisan felhasználni (hirdetésekhez, szórólapokhoz, stb.), akkor gyere el egy napos grafikai kurzusunkra, ahol megtanítjuk, hogy használd helyesen márkád arculatát, és hogyan legyen profi megjelenésed.
Maradt még kérdésed? Tedd fel nekünk itt.